tisdag 22 juli 2008

Småflickor i string?

På onsdag fyller min dotter 12 år. Hon önskar sig bland annat underkläder. Hon började med "topp" för ungefär ett år sedan, även om det då knappt börjat växa några bröst. Nu har hon fått lite bröst och önskar sig en BH. En Push up BH! Varför ska hon ha en Push up BH? Hon har ju inte ens något att "push up"! Vi kollade på HM och hon visade mig vilket set med underkläder hon ville ha:

Visst, det är jättegulligt. Om det inte hade varit för push-upen och STRING trosorna. Är det jag som är tråkig, gammalmodig och bakåtsträvande? Men varför ska mitt 12- åriga barn ha sådana underkläder? Vem ska hon vara sexig inför? Men det som gör mig mest upprörd är vem/vad/vilka som får våra barn att vilja gå runt så här?

1 kommentar:

Ormen i Paradiset sa...

Det där setet ska du absolut inte gå med på att köpa. Jag ryser med tanken att min framtida 12åriga dotter skulle bära ett par stringtrosor, usch!